1Вершинин М. С. Политическая коммуникация в информационном обществе, СПб., 2001. С. 50.
2 Абрамсон Дж., Артерон К., Офрен Г. Электронное содружество, М.,
1985.
3 Формирование общества, основанного на знаниях. М., 2003. С. 14.
4 См.: Уэбстер Ф. Теории информационного общества. М., 2004. С. 11.
V-М.: УЭиЫПКр V. IWpnri niiiyupmw______________________ .___
PavlikJ. V. New Media and the Information Super Highway. Boston, 1996.
Р. 2.
6 Цит. по: Вестник МГУ. Сер. 10. 2000. № 1. С. 23.
7 Конецкая В. П. Социология коммуникаций. М., 1997. С. 21.
Глава3
1 Dahlgren P. The Public Sphere and the Net: Structure, Space, and Communication // Mediated Politics. Communication in the Future of Democracy / Ed. by W. Lance Bennett and Robert M. Entman. Cambridge
University Press, 2001.
2 Richard M. Perloff. Political Communication: Politics, Press, and Public in America. Lawrence Erlbaum Associates, Publishers. N. Jersey, London. 1998. P. 8.
3 Scanell P., Cardiff D. A Social History of British Broadcasting. Vol. 1. Oxford, Basil Blackwell, 1991. P. 10.
4 Mcnair B. P. 45.
5 Timothy E. Cook, The Future of the Institutional Media. 2001.
6 Underwood D. Reporting and the Push for Market-Oriented journalism: Media Organizations as businesses.
7 Norris P., Curtice J., Sanders D., Scammel M., Semetko H. On Message. Communicating the campaign. A SAGE Publications Ltd. London, 1999. P. 9.
8 New Research Center for the People and the Press, «Stricing the balance: Audience Interests, Business Pressures and Journalists Values», Press realease, March 30.1999. P. 24.
9 Лазарсфельд П. Выбор народа. 1944. С. 95-100.
10 Media and Democracy: A Reappraisal // J. Curran, M. Gurevitch (eds.) Mass Media and Society. London: Edward Arnold, 1991.
11 См.: Pro et Contra. 2000. No 5. P. 4-21.
12 Массовая коммуникация в современном социокультурном простран стве // Социс. 2000. № 7. С. 74-75.
13 Макнайр Б. Власть, выгода, коррупция и ложь // Pro et contra. 2000.