русс | укр

Языки программирования

ПаскальСиАссемблерJavaMatlabPhpHtmlJavaScriptCSSC#DelphiТурбо Пролог

Компьютерные сетиСистемное программное обеспечениеИнформационные технологииПрограммирование

Все о программировании


Linux Unix Алгоритмические языки Аналоговые и гибридные вычислительные устройства Архитектура микроконтроллеров Введение в разработку распределенных информационных систем Введение в численные методы Дискретная математика Информационное обслуживание пользователей Информация и моделирование в управлении производством Компьютерная графика Математическое и компьютерное моделирование Моделирование Нейрокомпьютеры Проектирование программ диагностики компьютерных систем и сетей Проектирование системных программ Системы счисления Теория статистики Теория оптимизации Уроки AutoCAD 3D Уроки базы данных Access Уроки Orcad Цифровые автоматы Шпаргалки по компьютеру Шпаргалки по программированию Экспертные системы Элементы теории информации

Six Sigma


Дата добавления: 2015-09-15; просмотров: 627; Нарушение авторских прав


Six Sigma is a quality managementmethodology that provides businesses with the... to improve the ..... of their business processes. This increase in..... and decrease in process variation lead to ........ reduction and improvement inprofits, employees'.....and quality of products. It is a quality........and improvement program that was.........by Mikel Harry and Motorola. It..........on the control of a process until the point of Six Sigma (standard.........) from a centerline, or 3.4 defects per million items. It includes identifying factors which are..........for the quality as determined by the customer. It reduces process.........and improvement capabilities, increases.......... and designs systems to support the Six Sigma goals.

The Six Sigma model is a highly disciplined approach that can help companies to focus on developing and..........near-perfect products and services. It is based on the statistical work of Joseph Juran, a Romanian-born US pioneer of quality management The word "Sigma" is a Greek sign used for a statistical term that measures how far a given process deviates from.......... (standards deviation). If the sigma........is higher, you are closer to perfection. One Sigma is not very good, six sigma is defined as only 3.4 defects per million. The central idea behind Six Sigma is that if you can measure how many "defects" you have in a process, you can systematically.......out how you can.........them. Thus you can almost come to"............".

The Japanese .......of Six Sigma can still be seen by the system of "belts" which if uses. If you are new to Six Sigma and you go on a basic........., you get a green belt. Anyone who has the .........for leading a Six Sigma team is called a black belt. Finally, there is a special elite group called Master Black Belts who.......the Black Belts.



Typically, a Six Sigma process has the following fivestages:

1. Definition. The first step in a Six Sigma project is to clarify the problem and nar­row its........in such a way that measurable......... can be achieved within a few months.

Then a team is assembled to examine the process in detail, suggest improvements, and......those recommendations. In the manufacturing world, project managers and their.......typically begin by defining what constitutes a defect, and then establish a set of.........designed to reduce the...........of such defects.

2. Measurement. In the second step of a Six Sigma project, the team gathers..........and prepares it for a high-level analysis.

3. Analysis. Once a process has been.........and documented, and the quality of the hard supporting data has been.........the Six Sigma team can begin the analysis. The team members usually start by..........the ways in which people fail to act as needed, or by iden­tifying the way in which people fail to ensure.........control at each stage.

4. Improvement. Recommend, decide and implement improvements.

5. Control. In the final stage of a Six Sigma project, the team creates........These are enabling the company to .......and extend the improvements.

Source: www. valuebasedmanagement.com

Terms:

effective, occurrence, mapped, implement, number, verified, origin, figure, sponsors, goals, controls, sustain, data, objectives, zero-defects, supervise, tools, capability, perfor­mance, defect,scope, morale, measure, pioneered, focuses, deviations, critical,variation, stability, delivering, perfection, eliminate, training, responsibility, identifying

 



<== предыдущая лекция | следующая лекция ==>
Ex.2. History of management theory | Acceptability (will they work it?)


Карта сайта Карта сайта укр


Уроки php mysql Программирование

Онлайн система счисления Калькулятор онлайн обычный Инженерный калькулятор онлайн Замена русских букв на английские для вебмастеров Замена русских букв на английские

Аппаратное и программное обеспечение Графика и компьютерная сфера Интегрированная геоинформационная система Интернет Компьютер Комплектующие компьютера Лекции Методы и средства измерений неэлектрических величин Обслуживание компьютерных и периферийных устройств Операционные системы Параллельное программирование Проектирование электронных средств Периферийные устройства Полезные ресурсы для программистов Программы для программистов Статьи для программистов Cтруктура и организация данных


 


Не нашли то, что искали? Google вам в помощь!

 
 

© life-prog.ru При использовании материалов прямая ссылка на сайт обязательна.

Генерация страницы за: 0.004 сек.