Relates to the extent to which products and services may be standardized across national boundaries or need to be adapted to meet the requirements of specific national markets
Относится к масштабу, до которого продукты и услуги могут быть стандартизованы без учета национальных границ или должны быть адаптированы к специфическим требованиям национальных рынков
In a Multi-domestic strategy
Многоместная стратегия
Value adding activities are located in individual national markets served by the organization and products and/or services are adapted to the unique local requirements
Предполагает размещение добавляющих ценность действий на индивидуальных национальных рынках, обслуживаемых организацией, а продукты или услуги адаптированы к уникальным местным требованиям
In a Global strategy
В глобальной стратегии
Standardized products exploiting economies of scale and value-adding activities are typically concentrated in a limited set of locations
Стандартизованные продукты используют экономию на масштабе, а действия, добавляющие стоимость обычно сконцентрированы в ограниченном числе мест